Pad prodaje automobila

Bez autora
Jan 16 2011

Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji prošle godine opala je za 5,5 odsto zbog prestanka prodaje po sistemu "staro za novo". U Srbiji je taj pad iznosio 10 odsto, što je ipak bolje nego u regionu, gde je prodaja pala 20 do čak 50 odsto. Svako treće vozilo prodato u Srbiji bio je "punto". Uvoznici kažu da će 2011. godina biti još teža, da su kamate sve veće, a da se krediti sve teže odobravaju. Oni trvde da je tržište mnogo više palo jer se u prodaju uračunava i prodaja "punta" koji je domaći proizvod. Imamo konstantan pad 2010. u odnosu na 2009. godinu, 20 odsto, 2009. u odnosu na 2008. godinu 20 odsto, uključujući 30.000 vozila "fijat punta", koja su prodata po povlašćenim cenama. Po strukturi prodaje, najviše se prodalo najjeftnijih automobila do 10.000 evra, a iako je nelogično luksuzni automobili takođe rastu u prodaji. Tako u "Delta motorsu" beleže porast prodaje automobila "be-em-ve" za šest odsto, ali i kao dileri "Fijata" kažu da je "punto" odlično "išao".

Pad prodaje automobilaU Srbiji je prošle godine pala prodaja novih automobila 10 odsto, a u regionu 20 do 50 odsto. Svako treće vozilo prodato u Srbiji bio je "punto". Uvoznici smatraju da će 2011. godina biti još teža.

Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji prošle godine opala je za 5,5 odsto zbog prestanka prodaje po sistemu "staro za novo". U Srbiji je taj pad iznosio 10 odsto, što je ipak bolje nego u regionu, gde je prodaja pala 20 do čak 50 odsto. Svako treće vozilo prodato u Srbiji bio je "punto".

Uvoznici kažu da će 2011. godina biti još teža, da su kamate sve veće, a da se krediti sve teže odobravaju. Oni trvde da je tržište mnogo više palo jer se u prodaju uračunava i prodaja "punta" koji je domaći proizvod.

"Imamo konstantan pad 2010. u odnosu na 2009. godinu, 20 odsto, 2009. u odnosu na 2008. godinu 20 odsto, uključujući 30.000 vozila 'fijat punta', koja su prodata po povlašćenim cenama", rekao je Dušan Đurašević iz "Eurosumar Suzukija".

Po strukturi prodaje, najviše se prodalo najjeftnijih automobila do 10.000 evra, a iako je nelogično luksuzni automobili takođe rastu u prodaji. Tako u "Delta motorsu" beleže porast prodaje automobila "be-em-ve" za šest odsto, ali i kao dileri "Fijata" kažu da je "punto" odlično "išao".

Rajko Mandić iz "Delta auta" kaže da je prošle godine primećena dalja polarizacija, tako da ljudi kupuju jeftine automobile i skupe automobile i tradicionalna krivulja tražnje koja je ranije bila u obluku zvona, sada je u obliku latiničnog slova "u", tako da postoji najveća tražnja najjeftinijih i najskupljih automobila.

Najveći pad, skoro 27 odsto, doživela je prodaja komercijalnih vozila. Ekonomisti kažu da je 2.600 prodatih komercijalnih vozila dobar pokazatelj koliko je privreda u krizi.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik